[Share] Ayah&Bunda Relakanlah Kami


Ayah ...
Relakanlah kami untuk meniti kehidupan baru...
Seperti ayah dan ibu dulu...
Berilah Restu untuk kami seperti ayah minta restu pada ibu dulu...
Jangan paksa kami untuk menikah pada bukan pilihanku...
Jangan paksa kami untuk menuruti Keinginanmu..

Ibu...
Izinkan aku meniti rumah tangga seperti engkau...
Izinkan aku dijaga oleh seseorang bernama SUAMI...
Izinkan aku selalu patuh kepadanya seperti engkau patuh kepada ayah...
Berilah Restu kami untuk menuju mahligai impian...

Maafkan aku bila nanti aku lebih mementingkan SUAMI daripada Engkau...
Maafkan aku bila nanti aku lebih mendengarkan SUAMI daripada engkau....
Maafkan aku bila aku lebih memilih SUAMI daripada engkau...
Maafkan aku bila nanti aku lebih patuh dan tunduk kepada SUAMI daripada engkau...

Ayah,Ibu...
Hanya bisa kuucapkan terima kasih sedalamnya engkau telah membesarkan aku.
Namun setelah aku besar aku akan diambil oleh oranglain...

Terimakasih engkau telah mendidik aku dari kecil,namun setelah besar aku sering memarahi dan bahkan tak segan membentakMU...

Buat CALON SUAMIKU...
Jika aku salah UCAP maka TEGURlah aku...
Jika aku salah JALAN maka LURUSKANLAH aku...
Jika aku salah dalam mengambil Keputusan maka NASIHATILAH aku...

Jika kelak engkau menjadi suamiku Tidak banyak pintaku padamu.
Hanya kesetiaan,keterbukaan,dan kasih sayang yang selalu ada dan ditanamkan dalam biduk rumah tangga...
Jadi imam dalam keluarga...
Jadilah penasihat dan bimbingan kita...
Jadilah bapak yang tegas dan lemah lembut...
Jangan pernah lelah menjadi keluh kesahku...
Dipundakmu kami menopang...

Hanya itulah harapan kami...


Tulisan ini di ambil dari Fan Page Cahaya Hati

Related : [Share] Ayah&Bunda Relakanlah Kami

0 Komentar untuk "[Share] Ayah&Bunda Relakanlah Kami"